zaterdag 2 augustus 2008

Living the life in Belize

Eigenlijk had ik helemaal niet het plan naar Belize te gaan, maar wat ben ik blij dat ik hier ben. Jammer genoeg ga ik morgen al weer naar Guatamala. Maar on the other hand heb ik ook weer zin om een nieuw land te ontdekken waar ik weer spaans kan spreken.

Eerst ben ik samen met Barbara naar Orange Walk gegaan. Een relax stadje in noord Belize. Belize is ongeveer even groot als Nederland, maar heeft nog geen 300.000 inwoners. Wat een verschil met ons kikkerlandje! Ik ben nog niet in Jamaica geweest, maar ik heb het gevoel dat in Jamaica en Belize dezelfde sfeer hangt. Van die caribisch gekleurde huisjes, de temperatuur, overal hoor je reggae en Sean Paul en je ziet veel posters en dergelijke van de grote held Bob Marly.


Ik ben woensdag naar Lamanai geweest. Weer Maya Tempels, maar weer in een andere contekst. Deze keer gingen we met een bootje naar de tempels en in het water zagen we een wilde krokodil. Gaaf! Toen gehiked naar de tempels en bovenop één geklommen waar we een fenomenaal uitzicht hadden.

Gisteren na een lange busrit in een oncomfortabele, maar wel sfeergevende bus aangekomen in San Ignacio. Hier hebben we vandaag (vrijdag 1 augustus) een avontuurlijke tocht gedaan. Een van de tofste dingen die ik heb gedaan. Na een uur lopen en door 3 rivieren heen gegaan te zijn (en dan bedoel ik tot de borst nat en een behoorlijke stroming) kwamen we bij een grot aan. Hier zijn we doorheen geklommen, gezwommen en alle manieren om vooruit te komen en kwamen we uit bij Mayaopgravingen van skeletten en potten. WOW! Ik vond vooral het klimmen en klauteren door het water en stenen erg cool. Ik voelde me net een vrouwelijke Indiana Jones.

Zoals ik al schreef, morgen naar Flores, Guatamala. See you later, crocodile!



Lamanai en het stadje Orange Walk in Belize. Een Jamaican flavour. Van Lamanai zie je hier de foto´s van een krokodil, brulapen en tempels.



Het avontuurlijke tripje naar de grotten. Het idyllische meertje de grot waar we in zwommen, de grot zelf, een detail van de potten, ik als Indiana en een echt skelet van een tienermeisje van de Maya´s.

Ik heb zoveel mooie foto´s dat ik een selectie heb gemaakt van de mooiste en de geinteresseerden kunnen thuis in Nederland een diashow van me krijgen.

ps als je de foto´s groter wilt zien, kun je op ze klikken...

En nog 2 filmpjes: ¨Het uitzicht vanaf de Tempel¨ en ¨De Lokale Bus¨


3 opmerkingen:

margriet zei

leuke dingen doe je hoor!!
Ik ben blij voor je dat je
een reisgenootje gevonden heb.
Kan je emotie's delen.
vele lieve groetjes margriet

Anoniem zei

Ziet er weer allemaal erg cool uit. Die ene foto lijkt wel beetje of er een beestje onder iemand huid zit. Ik weet dat niet zo is maar zo ziet het er wel een beetje naar uit, dus vind het een enge foto eigenlijk. Voor de rest is erg leuk. Zeker filmpjes zijn echt leuk. Ga je volgende filmpje weer zingen? of iniedergeval praten?
Nou moppie veel plezier nog en tot mails.
Liefs
Amanda

Anoniem zei

Leuk die raggae muziek in de bus (ik zag barbara nog even), net als in Colombia . De nederlandse bussen zouden dat ook moeten hebben, het zou het gewone leven enorm opvrolijken. Ik volg je reis natuurlijk met veel belangstelling en plezier en doordat we elkaars dagboeken kunnen lezen stelt afstand in de virtuele wereld niets voor. We houden contact.
Liefs
Papa