donderdag 21 augustus 2008

Als een vis in het water

Alleen even een kort bericht met wat foto's. Ik moet jullie iets vertellen. Ik kan niet alleen duiken, maar ik ben een advanced diver! Na de PADI Open Water heb ik nog een cursus gedaan; PADI Advanced Open Water. Ontzettend gave dives: een Shipwreck, Underwater Navigation, Night Dive, Deep Dive and Underwater Photography. En ja, nu kunnen jullie ook een beetje meegenieten, want ik zal een paar foto's op mijn blog zetten. Nu moet ik jullie wel vertellen dat ik onderwater niet zo'n goede fotograaf ben, maar ik heb toch een aantal erg toffe foto's. Maar geloof me (voor de niet duikers) onderwater is het nog veel mooier. Je wordt omcirceld door vissen en koralen. Inmiddels kan ik mijn buoyancy (waar ik ben in het water) aardig controleren en daar ben ik wel trots op. Het schipwrak was echt super! We waren 108 feet diep (dat is ongeveer 30 meter) Vissen van minstens 50 cm lang en we zwommen overal om het schip heen. Navigatie en deep dive is verplicht en daarnaast nog een night dive. Donker en met lichten in de weer. Ik vind duiken echt ontzettend gaaf en wil nog veeeeeel meer dives maken, maar ja... ik denk dat ik nu nog even moet wachten. Ik heb morgen nog 1 a 2 fundives en hopelijk nog ergens anders in mijn reis en anders moet ik nog even wachten tot ik weer mag...

Vrijdag vertrekken Barbara en ik met het vliegtuig naar Costa Rica. Daar zullen we afscheid van elkaar moeten nemen, want Barbara doet daar een Spaanse cursus en vrijwilligerswerk en ik reis verder naar Colombia. Mijn volgende bericht komt waarschijnlijk uit Costa Rica.

Ik houd het kort want ik heb nog maar 1 dag om te genieten van dit heerlijke eiland. Tot het volgende bericht!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

leuke foto's
zelfs in een duikpak zie je er mooi uit!!
jammer dat jullie
moeten scheiden barbera en jij.
veel plezier verder.

Anoniem zei

Leuk om een fotos te zien na al je verhalen. Ik vond het erg leuk om laatst te skypen helaas had je geen webcam maar misschien de volgende keer heb je die wel. Morgen vlieg je alweer naar costa rica. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het gedag zeggen. En hopelijk vind je je weg daarna weer alleen. Je kan me altijd mailen/bellen als je het moeilijk hebt. En natuurlijk ook voor leuke verhalen.
Ik hou heel veel van je!

Dikke kus uit Nederland!

Anoniem zei

Lieve Juf Mariska rust zacht.

Tiffany Zandstra en haar mamma

Anoniem zei

rust zacht....

liefs je ex deen collega chantal

Anoniem zei

Lieve Mariska,

In gedachten zijn we heel dicht bij je.
Wij zullen jou nooit vergeten.

Wij wensen Herbert, Margriet en
Amanda heel veel sterkte toe.
Wij allen zijn er helemaal stuk van
hoe dit heeft kunnen gebeuren!

Ingrid, Simon
Nathalie en Stephanie

Anoniem zei

Lieve Mariska,
In het verre Frankrijk genoot ik altijd van je prachtige verhalen en je foto's.
Je zal je heel erg gaan missen, Rust zacht, mijn lieve schat. Meer weet ik niet meer te schrijven.
Je liefhebbende vader
Herbert