woensdag 6 augustus 2008

Crossing the Borders

Jullie denken waarschijnlijk allemaal dat ik nog lekker in Belize zit, maar nee... Ik ben lekker onderweg. Van het ene latino land, naar de andere.

Na mijn avontuur in Belize ben ik naar Guatamala gereist. Daar ben ik 2 nachten gebleven in het kleine stadje (een schiereiland) Flores. Toen doorgereist naar Mexico. Eerst naar Palenque en op het moment dat ik deze blog schrijf ben ik in San Cristobal de las Casas. Morgen ga ik alweer terug naar Guatamala, maar dan naar Lago Atitlan. Snappen jullie het nog? Duidelijk is wel dat ik genoeg stempels in mijn paspoort verzamel :-D

Oke, even per land. Guatamala:
In Guatamala ben ik samen met mijn reisgenootje Barbara naar Tikal geweest. Dit is (weer) een Maya-site. Weer een hele mooie. Wel was ik jammergenoeg een beetje grumpy, want we moesten om 2 uur ´s nachts opstaan om de zonsopgang te zien vanaf de tempel. Mariska houdt niet van vroeg opstaan... Maar ja... Toen we daar aankwamen was ik mijn vermoeide gevoel alweer vergeten want wat een ongelofelijke zonsopgang. Met het geluid van brulapen en voor de rest totale stilte zat ik op de tempel. De zon kwam op, het licht scheen op de tempels in de verte en daarnaast zag ik jungle en een schitterende hemel. Echt, schittend. Hiernaast een foto, maar zoals vaak met foto´s (hoe mooi ze ook zijn); in het echt is het NOG mooier. Toen het hele park bekeken met een gids. Weer een Maya-site en weer een nieuwe belevenis.

Toen moesten we de grens over. Vroeg, deze keer om 4 uur op, gingen we op pad. Een onconfortabele bus (maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend) bracht ons naar de grens. Stempel en toen moesten we in een klein bootje stappen. Wiebelend met al het gewicht van alle backpacks van alle toeristen gingen we de rivier over. Nu een betere bus en die bracht ons naar de plaats van bestemming.

Mexico (2):
In Palenque town zijn we gebleven. Dinsdag 5 augustus (voor mij gisteren) hebben we een bomvolle dag gehad. Vroeg op (ach ja, wat is vroeg op, 6.30 is bijna uitslapen). Eerst naar de Ruïnes van Palenque. Op naar de watervallen van Agua Azul. Mooie watervallen. Geen Iguazu, maar niks kan daar aan tippen. Maar het leuke aan deze watervallen was dat je erin kon zwemmen! Ohw, geweldig. Geen chloor, geen zout, gewoon heerlijk koud water. Genoten. Daarna moesten we alweer de bus nemen om 5 uur. Laat in de avond kwamen we aan in San Cristobal de las Casas, maar we hadden meteen een hostel kunnen regelen en vandaag hebben we dit schitterende stadje door kunnen wandelen. Het is nu middag dus straks gaan we nog even lekker wat eten en misschien iets doen (film, drankje, museum) en dan morgen hebben we alweer een bus geregeld naar Guatamala. Yes yes, I am crossing the borders, baby!

Ik voel me helemaal in m´n sas. Ondanks het gehaast en geregel geniet ik van elk moment. Deze ervaring kan niemand me meer afpakken en ik kan eerlijk zeggen dat ik best wel een beetje trots ben dat ik dit avontuur alleen ben aangegaan en dat ik het zo naar m´n zin heb.

Mijn volgende bericht komt waarschijnlijk uit Guatamala, maar who knows...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heeyyy.

Leuk verslag! Ik vond het erg leuk dat we gisteren elkaar hadden gesproken. En dat jij mij zag ;)
Veel plezier daar nog en we mailen!

Liefs
Amanda

Anoniem zei

Jee meis, wat maak je toch weer allemaal mee!! Helemaal leuk joh! Hoop dat je nog véél meer leuke belevenissen zal hebben!~

Dikke kus Lin

Elly zei

Hoi Mariska,

Je maakt inderdaad weer het nodige mee en zoals je al schrijft lopen de stempels zo je paspoort binnen. Zo te zien heb je weer de tijd van je leven. Ik hoop dat je het nog lang naar je zin hebt. Voor het weer had je hier toch niet hoeven blijven :-)

Ron

Anoniem zei

Hoi Juf mariska,

Ik weet niet of je me nog kent, maar ik zat bij meester dirk in de klas.
Ik was aan het opruimen en vond je blaadje met spaanse woorden en zinnen erop. Ik had deze website opgeschreven.

Een leuke website heeft u en leuk dat u al die dingen verteld!!!

Ik kan helaas geen foto toevoegen dus kan niet helemaal duidelijk maken wie ik ben. Hopelijk begrijpt u het een beetje!!! :D

Liefs,

Melanie Beijert

Anoniem zei

Hoi Juf mariska,

Ik weet niet of je me nog kent, maar ik zat bij meester dirk in de klas.
Ik was aan het opruimen en vond je blaadje met spaanse woorden en zinnen erop. Ik had deze website opgeschreven.

Een leuke website heeft u en leuk dat u al die dingen verteld!!!

Ik kan helaas geen foto toevoegen dus kan niet helemaal duidelijk maken wie ik ben. Hopelijk begrijpt u het een beetje!!! :D

Liefs,

Melanie Beijert

P.s. ik heb 2 broertjes Wouter en Ferdi