zondag 17 augustus 2008

Finding Nemo (or some other fish)

Daar ben ik weer. Dit bericht komt uit Honduras. Vanaf het eiland Roatan, Islas de la Bahias. Ik heb het hier ongelofelijk naar mijn zin, want ik ben mijn PADI aan het halen. Voor ik jullie in alle rozengeur en maneschijn ga vertellen over dit eiland zal ik eerst even vertellen hoe ik hier terecht ben gekomen.
Vanuit San Salvador namen we de bus, die overigens luxer was dan een gemiddeld vliegtuig, naar San Pedro Sula. Daar moesten we het doen met een bus vol kakkerlakken en oncomfortabele stoelen. Ja, een stapje down, maar ach ja.. ik ben wel wat gewend. Maar de bus kwam aan in La Ceiba. Vanuit deze havenstad gaat de ferry naar de Bay Island, maar de laatste ferry hadden we natuurlijk gemist, dus ja, dan maar een nachtje slapen in La Ceiba. De volgende ochtend kon de ferry ons gelukkig wel meenemen. Daar ontmoetten we een vriendelijke german guy waar we nu mee op een prachtige kamer slapen. Een cabina met keuken, kingsize bedden een een goed werkende air conditioning. Wat een luxe!

Gisteren zijn Barbara en ik begonnen met onze duikcursus, PADI open water. We hebben net 2 dagen gehad van leren, toetsen maken, leren, video's kijken, leren, oefeningen doen in het water, leren, onze uitrusting klaarzetten, leren EN vanmiddag hebben we dan eindelijk onze eerste FUNDIVE gehad. VET!!!!!!!!! 40 minuten zwommen we door de koralen vol met vissen in alle kleuren, vormen en maten. Wow! Tot nu toe moesten we vooral relatief 'moeilijke' dingen doen voor noodsituaties, maar als je dan echt mag duiken dan is alles het waard. Wow, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Dit is nog maar na 1 fundive en ik heb er nog 3 te gaan! Misschien wel meer, want waarschijnlijk zal ik wat langer op dit eiland blijven. Barbara en ik willen met het vliegtuig verder reizen en dat wordt probably naar San Jose, Costa Rica, dus misschien dat ik Nicaragua moet overslaan, want de tijd dringt.. maar ik vind het wel heerlijk nog even op dit eiland te blijven. Het is zo relaxed hier. Ik geniet met volle teugen. Ik zou jullie heeeeeel veel foto's willen laten zien, maar ik kan geen foto's onder water maken en heb geen tijd om veel foto's te maken van de rest van het eiland... De foto's zitten in mijn hoofd.

Ik stop er weer even mee, want ik ga weer lekker genieten van mijn tijd hier. Ik zal hier nog iets minder dan een week blijven, dus voor mensen die willen skypen of me mailen of iets anders, just contact me...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ben blij dat je zo naar je zin heb. Leuk dat duiken ik ken een duikinstruteur die een eigen duikschool is begonnen, dus thuis kun je ook duiken als je dat leuk vind. is natuurlijk niet zo mooi als in een ander land.
vele lieve groetjes

Anoniem zei

Ha die Maris!
Wat lees ik je verhalen met plezier! Wat heerlijk allemaal en nu ook nog duiken. Doe de vissen de groeten van me en heeel veel plezier weer verder!

Dikke kus,
Rianne

p.s.'Do you know the way to San José?' :D

Anoniem zei

Wanneer kan je skypen maris? Mail me alsjeblieft. ik heb je al te lang niet gesproken en ik mis je heel erg dus ik wil graag wat van je horen.

Liefs
Aman