woensdag 30 juli 2008

Living the Mayalife

Hallo luitjes,


Niet zoals ik van plan was, maar toch een bericht uit Belize. Ja, je leest het goed. Belize. Over Belize kan ik jullie nog niet veel vertellen, want ik ben hier net 2 uurtjes, maar over Mexico wel. Vanuit Havana ben ik gevlogen naar Cancun. Ik was eigenlijk niet van plan om in Cancun te blijven, maar door vertraging heb ik er 1 nachtje geslapen. Daar ontmoette ik Barbara, een Oostenrijks meisje die een wereldreis maakt. We hadden dezelfde plannen en het klikte dus ik heb nu voor Mexico, Belize, Guatamala, weer Mexico en weer Guatamala een reisgenootje.

Als je aan Mexico denkt, denk je waarschijnlijk aan sombrero's, ranchero's en de Maya's. Dat laatste ben ik dan ook op gaan zoeken. De ruines van Tulum (waar we ook sliepen), Coba en 1 van de 7 wereldwonderen Chitchen Itza. Tulum was super vanwege de setting (witte stranden! Ik en m'n reisgenootje zijn stiekem een strand opgegaan van een hotel en genoten), Coba was geweldig omdat je de piramide op mocht klimmen en van het uitzicht genieten. We gingen hier met mountainbikes van het ene wonder naar het andere. Chitchen Itza was amazing omdat het zo groots was. Ik keek m'n ogen uit!

Nu is het plan dus veranderd omdat Belize ook een mooie Mayaruine heeft en mooi op de weg ligt. Zo moeten we wel meer grenzen over steken, maar dat is goed. Ik ben hier om m'n grenzen te verleggen, dus alles valt op z'n plaats.

Ik voel me goed. Ik was eenmaal gewend aan het alleen reizen, want je ontmoet toch zoveel mensen, maar nu ik een reisgenootje heb gevonden is het ook super. Ik voel me gewoon helemaal weer op m'n plek in het buitenland. Ik heb deze reis zo nodig. Eindelijk kan ik ervan genieten. Reizen is mijn lust en m'n leven. Ik weet weer dat ik me zo gelukkig mag prijzen dat ik de mogelijk heb dit te doen en te groeien.

Hieronder nog een paar leuke foto's:

Tulum en het strand




Coba



Chitchen Itza en mijn reisgenootje Barbara

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heey meis!
Wat fijn dat je een reisgenoot gevonden hebt, als het klikt is het helemaal prima!!

Mooi he dat strand van Tulum!! Als ik je foto zie dan denk ik er weer aan terug..
Chitzen itza was ook leuk he?!
Leuk dat je nu op de plaats bent geweest waar ik ook geweest ben!!

Geniet er lekker van! Ik mail je van de week wel even!
Dikke kus!

Anoniem zei

Hey lieve Maris,
Wat een verhalen en je foto's laten zien in wat voor prachtige omgeving je je bevindt! Geniet ervan, neem alle ervaringen in je op en laat ze niet meer gaan. We weten dat je deze reis heel goed kunt gebruiken dus buit hem ook uit! Ik wens je heel veel plezier, succes en mooie ervaringen toe. Ik blijf je volgen!

Liefs,
Rianne

Anoniem zei

Lieve Maris,
Vandaag dan eindelijk je verhalen gelezen.
Klinkt goed :D...
Ik mail je snel over Costa Rica, want ik heb wel een aantal tips.
We'll keep in touch.
Dikke kus

Anoniem zei

Hoi Mariska,
Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Wij gaan alweer bijna aan het werk maar geniet jij er nog maar lekker van!!!
Groetjes Annemarije

Anoniem zei

heeyy Maris,
Ik ben alweer terug van boedapest. Ik ga morgen een uitgebreid verslag naar de mailen met wat foto's. Ik heb het erg naar mijn zin gehad.

Liefs
Amanda