woensdag 16 juli 2008

Llego en CUBA

Jippiejajeeeee, ik ben mijn reis begonnen en dan wel in Cuba. Gisteren ben ik om 12.15 vetrokken vanaf Schiphol naar Havana, Cuba. Het was een lange reis, maar het was het waard. Ik voelde me al meteen een rollercoaster van gedachten, want nu begint toch echt m´n reis. Alleen in Centraal Amerika.

Eigenlijk is alles op rolletjes verlopen. Ik kwam op tijd aan, ik had mijn tas, ik heb mijn geld kunnen wisselen en ik heb een mooie slaapplek. Ik zit in een Casa particular. Een gezin die kamers verhuurt aan toeristen. Nu ben ik de enige, maar die rust kon ik wel gebruiken om te slapen. Heb nu ook nog een kleine jetlag, maar die heb ik er zo uit.

Gisteren merkte ik al meteen dat ik weer in latino amerika zit. Ik ging met de taxi naar m´n slaapplek. Eerst even m´n afdingtalent gebruikt (waarschijnlijk word ik nog steeds afgezet, maar laat me maar in die waan) en reden we op een death road. Die Cubaanse wegen zijn levensgevaarlijk. Auto geven hun richting aan door een hand uit te steken, Cubanen rijden op het beste gedeelte van de weg, dus rechts inhalen is heel normaal, ik zat in een taxi met een gordel als decoratie en ga zo nog maar even door.

Natuurlijk ben ik erg nieuwsgierig naar de politiek hier. Het communisme is merkbaar. Grote ´reclame-slash-m´n slashknop doet het niet-propaganda´borden met ¨Bush is een terrorist.¨ Maar na lange gesprekken met el viejito (een oud mannetje die naast me zat in het vliegtuig) is duidelijk dat er wel een verandering is. Deze meneer gaf meerdere malen aan geen aanhanger te zijn van het communisme, maar is wel tevreden met zijn leven.

Vandaag maar rustig aan de stad Habana ontdekken. Mijn missie is het cubaanse leven voelen. I will let you know when I feel it!!!











Foto 1: Het uitzicht nog vanuit Nederland, wolken, wolken en wolken

Foto 2: Na een vermoeiende reis. Aangekomen met gelukkig al mijn bagage. Eindelijk gedoucht en klaar om te... slapen.

Foto 3: Maar oh oh oh wat ben ik blij. Ik ben er!!!





8 opmerkingen:

Anoniem zei

Haai meis,

Zo fijn dat je lekker bent aangekomen en nu al een goede indruk hebt van het land haha! Ze zeiden toch al bij het reisbureau dat de wegen best onbegaanbaar waren maar nu ervaar je het zelf.
Lekker een beetje uitrusten van de reis en heerlijk nieuwe dingen verkennen!!
Heel veel plezier, ik denk aan je hier in ons koude kikkerland!

Dikke kus! Lin

Anoniem zei

Lieve Mariska,
Ik ben blij dat je goed bent aangekomen en ik weet ook dat je het leuk vind contact te hebben met iedereen in dat andere continent. Ik zie ons (in gedachte) nog zitten in het Internet café in Medellin. Geniet van het onbekende en ik zal je volgen. Ik zie al uit naar de komst van Amanda aanstaande zondag.
Je t'embrasse, bisous, Papa

Anoniem zei

Fijn dat de reis goed is gegaan en je veilig bent aangekomen.
Geniet van je tijd in Cuba


Silvia

Anoniem zei

hoi maris, ik volg je verhalen weer op je site! Super om te lezen, stiekem ben ik wel beetje jaloers. hier is het maar koud en kil en saai. HEEL veel PLEZIER daaro en geniet van alles!
Liefs nancy

Anoniem zei

HEeyyy,
Hoe is alles daar? Ik ben nu aan het inpakken voor naar frankrijk te gaan. Ik kan alleen nergens mijn zwarte spagettibandje shirtje vinden:( voor onder een leuk tshirt. Morgen ochtend nog maar even zoeken. hopelijk heb jij die niet stiekem meegenomen!
Ik spreek je snel weer.
Liefs
Amanda

Elly zei

Hoi Mariska,

Leuk en fijn dat je bent aangekomen aldaar. Is nu eindelijk je avontuur weer begonnen. Eindelijk heb ik na m'n verhuizing weer internet zodat ik je kan volgen en dat zal ik zeker doen.

Anoniem zei

Heey Mariska,
Wat leuk om je zo te kunnen volgen, ik ben heel benieuwd naar al jou ervaringen!
(Weet je nog wie ik ben :P? Van de verjaardag van Amanda..haha!)
Ik wens je een hele fijne tijd de komende tijd, geniet ervan!
Ik hou je blog goed in de gaten.
xx Ingrid

Anoniem zei

Leuk verhaal. Kennen jullie deze casa particular havana?